PR of Sweden

Fick just meddelandet om 1000 medlemmar och av ren reflex kom tanken:

-Är 16.30 en måndag alltså en bra tidpunkt för e-postutskick?!

Ja, jag såg det ju faktiskt direkt! Själv har jag aldrig gjort ett utskick så sent på dagen - men det kanske jag alltså borde börja göra?! Vad säger verkligheten?

Visningar: 3

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

E-post är ju annars en ganska styvmoderligt behandlad kommunikationsform, men de som vet säger att det är en kraftfull kanal. Vore intressant att veta mer om vad som fungerar och inte fungerar.

Sedan vad gäller det utskicket jag gjorde så var jag mest nervös över att göra ett utskick om hur mycket forumet växt, istället för att fokusera på något som skulle kunna skapa värde för läsarna. Men jag kunde inte bara låta bli, var så upprymd! Och tänkte inte ens på att det var sent på eftermiddagen en måndag...

Skulle behövt en rådgivare... ;)
Jag använder emellanåt e-post som kanal, dels för utskick av eventinbjudningar, dels i mitt arbete med panelundersökningar. Min egen erfarenhet är att allra bäst respons får jag vid utskick under fredagen, gärna strax efter lunch (för tidigt för att man ska ha gått hem från jobbet men tillräckligt sent för att man ska ha börjat tänka på veckorefrängen).

Vill dock understryka att detta är mer en känsla jag har (baserat på svarsfrekvenser, antal öppnade mail etc), det finns ingen vetenskaplighet inblandad i denna slutsats. Plus att jag vänder mig till en förhållandevis avgränsad målgrupp.

Så, har jag ryggen fri nu? ;)
Jag bokade just en tid för besiktning av bilen och gjorde som alltid en bevakning som påminner mig om tiden via e-post dagen innan bokad tid.

Dock kom jag på mig själv att tänka: "Kan man inte få en påminnelse via min inloggning på facebook eller någon annan kanal (wave?)" Ofta drunknar viktiga meddelanden bland en massa skräp i min inbox alternativt fastnar i spam-filtret så att man missar det. Ibland kollar jag inte ens inkorgen varje dag!

Är det bara jag som är så slarvig med min personliga e-post eller är det fler som känner igen sig? Kan det vara så att e-posten inte bara är styvmoderligt behandlad utan en sekundär kommunikationskanal för många?
Min erfarenhet (har eget ning-nätverk) är att måndag morgon, tisdag morgon och fredag runt kl 13.00 verkar vara då responsen är som godast. Statistiskt säkerhetsställt? Nejdå, men det är de tider då man kan avläsa peakar via analytics :)

RSS

© 2013   Created by Jerry Silfwer.

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor

test